Wednesday, October 22, 2008

Bismillahirrahmanirrahim…..

Bismillahirrahmanirrahim…..

Alhamdulillah, akhirnya saya berjaya juga menghasilkan sebuah blog yang begitu indah dan penuh informasi ini setelah segala ujian dan kesukaran dapat saya harungi sepanjang saya menghasilkan blog ini berkat daripada pertolongan daripadaNYA dan kesungguhan daripada diri saya sendiri. Saya menamakan blog saya ini sebagai Sahmura yang memberi maksud permata. Ibarat permata yang bersinar, begitulah juga pada simboliknya blog saya menjadi permata di dalam hati-hati pembaca blog melalui segala informasi yang diinterpretasikan di dalam blog saya ini yang akan menjadi penerang kepada segala kekaburan di hati para pembaca blog sekalian nanti. Insya’Allah…

Konsep blog saya ini adalah berasaskan memberikan segala bentuk informasi dan pengetahuan diiringi dengan hikmah tentang Islam khususnya. Sebagaimana yang dimaklumi oleh kita sebagai muslim, Islam adalah agama yang bersifat syumul di mana ia petunjuk yang hakiki kepada manusia dalam mengharungi kehidupan seharian. Islam memberi petunjuk dalam segenap aspek kehidupan manusia meliputi politik, sosial, ekonomi, pentadbiran negara, penggubalan undang-undang, akidah dan lain-lain lagi. Di dalam blog saya ini, saya telah memasukkan 10 artikel yang mengandungi isu-isu yang mendedahkan tentang pengaplikasian konsep Islam yang tidak dapat lari dalam kehidupan seharian manusia. Selain itu, saya juga memasukkan tentang isu Pelajar Islam di institusi pengajian tinggi awam (IPTA). Memandangkan saya juga pelajar IPTA, maka mudahlah saya untuk mengutarakan isu yang berlaku di kalangan pelajar Islam di IPTA kini sebagai perungkai kepada segala kekaburan yang melingkar di minda masyarakat.

Akhirnya, saya ingin mengalungkan jutaan terima kasih kepada Dr. Zulkiple Abd Ghani kerana membuka jalan kepada saya khususnya dan kepada pelajar-pelajar Jabatan Dakwah dan Kepimpinan amnya dalam mengaplikasikan teknologi sebagai medium dalam menyebarkan dakwah dan kefahaman tentang Islam kepada masyarakat. Saya merasakan pembinaan blog merupakan salah satu alternatif yang boleh digunakan dalam menyebarkan dakwah kepada masyarakat dunia tanpa sempadan kini. Dengan keizinanNYA juga, saya akan meneruskan usaha dalam pembinaan blog dengan menambahkan lagi item-item yang dapat menarik perhatian seluruh masyarakat untuk melayarinya dan seterusnya dapat memberi input berguna yang dapat membantu dalam perkembangan dakwah Islamiah. Sekian, Wassalam.

1 comment:

zulkiple abd ghani said...

syabas, teruskan usaha anda, biar update selalu. dr. zul